Vær med i et team

Teams er betegnelsen for de “arbejdsgrupper”, som hovedbestyrelsen gør brug af for at udføre de opgaver, som er besluttet af årsmødet, eller som hovedbestyrelsen selv tager initiativ til. Hovedbestyrelsen kan oprette og nedlægge teams, som de ønsker det ud fra deres vurdering af, hvordan de frivillige kræfter bruges bedst.

For alle teams med undtagelse af redaktionerne, gør følgende sig gældende:

  • Hvert team har en kontaktperson fra hovedbestyrelsen.
  • Teamet skal have en teamkoordinator.
  • Teamet har nogle klare og udspecificerede opgaver.
  • Antal medlemmer og arbejdsopgaver fastsættes mellem teamet og hovedbestyrelsen.

 

Hvilke teams er der?

Herunder kan de forskellige teams samt deres vigtigste opgaver ses.

Hovedbestyrelsen tager altid imod tilbud om frivillig hjælp – om det så er i et eksisterende team, et nyt team eller blot en henvendelse, hvor hovedbestyrelsen vil hjælpe den frivillige hen i rette team. Kontakt Hovedbestyrelsen på hb@duk.dk.

 

Ledelsesteam: lt@duk.dk
Ledertræning, mentorordning og udpegelse af lejrchefer, lejrledelseskursus, chefevaluering. Teamkoordinator: Vincent Huynh

Kreativt team: kt@duk.dk
Udforme PR-strategi, -materiale og merchandise. Teamkoordinator: Daniel Rangel Pedersen

 

Vietnamesisk team: vt@duk.dk
Lave arrangementer fortrinsvis for vietnamesere. Teamkoordinator: Anna Bich-Thuy Nguyen

 

Valfartsteam: vft@duk.dk
Lave aktiviteter og repræsentere DUK på valfarterne. Teamkoordinator: Emma Viola le Févre Ryom

 

Lokalforeningerns indsamlingsteam: lit@duk.dk
At samle penge i lokalforeninger til Caritas projekter. Teamkoordinator: Laura Giraldi